Versija neįgaliesiems Puslapio struktūra  

Vizualinės reklamos gamintojai dalyvavo paskaitoje-diskusijoje „Kodėl nesusikalba rinkodaristai ir reklamos kūrėjai?“

2019 m. sausio 17 d. vizualinės reklamos gamintojo profesijos mokiniai (R-10 gr.) dalyvavo KOG instituto organizuotoje paskaitoje-diskusijoje „Kodėl nesusikalba rinkodaristai ir reklamos kūrėjai?“

Susitikimas buvo skirtas rinkodaros ir marketingo sampratai bei skaitmeninio turinio ruošimo pagrindams formuoti, kūrybiškumo, bendrųjų kompetencijų ugdymui.

Įgytą patirtį, įžvalgas mokiniai, grįžę į mokyklą, reflektavo renginio aptarimo metu ir iškart ieškojo būdų, kaip žinias pritaikyti einamosioms užduotims atlikti.

Paskaitos transliaciją galima pažiūrėti čia >>

 

Mokinių refleksijų ištraukos:

 

Dalyvavo du pranešėjai. Sužinojau, kad esama 6 skirtingų nuomonių (mokyklų) reklamoje, kurios apibrėžia reklamos strategijos esmę: racionalumas, emocijos, nedaug publikavimo, santykių sukūrimas, viešieji ryšiai, linksminimas.

<...> išgirdau netikėtą požiūrį: „Nedaug publikavimo taip pat yra reklamos strategija“.

 

Dar kartą pasikartojau apie reklamos kampanijos etapus - sėkmingos kampanijos etapus: 1. Vartotojų pažinimas, 2. Strategija, 3. Rinkodaros veiksmai.

Susipažinau su nauju įrankiu - www.menti.com, kurį naudojant galima vykdyti apklausas skaitant pranešimą.

Patiko trumpas apibrėžimas: reklamos funkcija – tai įrodyti, kad vienas produktas yra pranašesnis už kitą. Sėkmingo prekės ženklo komponentai: produktas (Product), vieta (Place), kaina (Price), reklama (Promotion).

Šie akcentai leido apmąstyti, kad prastam neaktualiam produktui sunku sukurti reklamą...

Paskaita pasižymėjo nuotaikingu aktualių temų pateikimu, tad lengvai įsisavinau patarimus, rekomendacijas.

 

Skaitmeninės komunikacijos tikslas – žinutės perdavimas. Kad vyktų sėkminga komunikacija patariama: skaitmeninį skydelį (baner) derėtų daryti nedidelės apimties, nes kai kurie jų net nespėja tinkamai atsiverti; mažas skaitmeninis skydelis (baner) elektroninio puslapio apačioje efektyvesnis nei didelis puslapio viršuje; ne visi sklaidos formatai yra populiarūs, populiariausias jų yra darbalaukio užsklandos (wallpaper) tipo; be tikslo nėra sėkmingos reklamos kampanijos; mobiliam telefonui rekomenduojami vertikalūs paveikslėliai ir video, nes vartotojai retai pasuka telefoną horizontaliai; mobiliam telefonui rekomenduojamas video variantas be garso; svarbu „iškomunikuoti“ vartotoją; per 3 sekundes derėtų pateikti (pasakyti) video žinutės turinio esmę.

Reklamos ateitis – socialiniai tinklai. Populiarėja prekės ženklo (brand) garsas, t. y., kai produktas/prekė/paslauga turi atpažįstamą garsą; šis teiginys paskatino labiau domėtis virtualia erdve ir jos teikiamomis galimybėmis reklaminei veiklai vykdyti.


Kodėl nesusikalba rinkodaristai ir reklamos kūrėjai? Į šį aktualų ir praktinėje veikloje dažnai pasitaikantį klausimą buvo siekiama atsakyti dviejų specialistų paskaitoje.

<...> Šiuo laikotarpiu mes gyvename vertikaliame pasaulyje, 90 % išmaniųjų telefonų vartotojų didžiąją dalį juos laiko vertikaliai, kas savaime rodo, kokio formato filmukai reikalingi. Štai šioje situacijoje ir kyla nesusikalbėjimas, reklamos atstovai ne visuomet atkreipia dėmesį į esamus statistinius duomenis ir kuria tai, kas jiems atrodo patrauklu.

Pranešėjų siųsta pagrindinė mintis – rinkodaros ir reklamos specialistai, prieš priimant galutinius sprendimus, neišvengiamai turėtų susėsti prie vieno stalo ir kartu aptarti ruošiamą projektą. Neretai ši dalis yra praleidžiama, tokiais atvejais tenka taisyti vieniems kitų klaidas, dėl to gaunamas ne pats geriausias įmanomas (lauktas) rezultatas.

Apibendrinant paskaitos temą, būtų galima išskirti pagrindinę idėją ir lektorių siųstą žinutę: komunikacija ir bendradarbiavimas eina išvien. Tarp rinkodaros bei reklamos specialistų ir klientų suvokimo yra svarbu, jog šios sritys turėtų galimybę komunikuoti ir būtų priimami sprendimai vardan geriausių įmonės/projekto ar kitos veiklos rezultatų.


Profesijos mokytoja ekspertė Daiva Motiejūnaitė

 

 atvira informavimo konsultavimo orientavimo sistema